Fokker Dr.I

z 5

Výrobce : Fokker Flugzeug-Werke GmbH
Typ : stíhací
Rok nasazení : 1917
Počet vyrobených kusů : 320 ks
Motor :


Oberursel UR.II, rotační devítiválec o výkonu 110 koní, nebo
rotační devítiválec Le Rhône o výkonu 110 koní (od ukořistěných nepřátelských letadel)
Rozpětí : 7,19 m
Délka : 5,77 m
Výška : 2,95 m
Prázdná váha : 405 kg
Vzletová váha : 586 kg
Max. rychlost : 165 km/h ve výšce 4000 m
Dostup : 6100 m
Dolet : 1,5 hodiny
Osádka : 1
Výzbroj : 2 synchr. kulomety Spandau 7,92mm

Tento letoun se do výzbroje německých leteckých sil dostal v létě 1917 a vyjma vysoké obratnosti nevynikal nijak zvláštními výkony. Přesto se stal jedním z nejznámějších letadel 1. světové války. Pověst typu vybudovali známí němečtí stíhači, z nichž nejslavnější byl Manfred von Richthofen, který sestřelil 80 letadel - rekord celé války. Richthofen létal na několika Dr.I. Jeho poslední stroj byl již celý rudý a traduje se, že jako poctu slavnému letci potáhl výrobní závod celý letoun místo plátnem hedvábím.

Fokker Dr.I vznikl na základě německých zkušeností s trojplošnou britskou stíhačkou Sopwith Triplane. Tři křídla sice svou plochou umožňovala vysokou obratnost, ale slabý motor (Oberursel - 110 koní) a zvýšený aerodynamický odpor způsobily, že se rychlost nevyšplhala přes 165 km/h, což bylo na počátku roku 1918 málo.

vznik a vývoj
technický popis
nasazení
zbarvení a znaky